Üst
Connected One / Araştırma / Makale  / SXSW 2016 Interactive Festival’inden İzlenimler -2 (Konuk Yazar)

SXSW 2016 Interactive Festival’inden İzlenimler -2 (Konuk Yazar)

Yazının birinci bölümüne ulaşmak için tıklayınız:  SXSW 2016 Interactive Festival’inden İzlenimler -1 (Konuk Yazar)

SXSW 2016  Interactive Festival’inde 3. Gün

3.gün SXSW Create fuarına katıldık, burası yeni teknolojilerin görücüye çıktığı bir fuar. Dikkatimizi çeken tüm fuarın robotlarla dolu olmasıydı. Örneğin Jibo robot, Iphone gibi video aramaya izin veriyor, insanların hareketini takip edebiliyor, yemek yaparken size yemek tarifini söylüyor, sizin için fotoğraf çekiyor, yüklenen interaktif aplikasyonlar ile çocuklara belirli konuları öğretiyor, sizin için yemek sipariş edebiliyor, sesli mesaj iletiyor. Ailenin bir üyesi olarak hazırlanmış, aynı zamanda bir “‘internet of the things” cihazı olarak hizmet veriyor. Tüm bu özelliklere sahip bu robotun fiyatı $749’dan başlıyor yani hiç de ulaşılmaz değil.

SXSW Create boyunca yazılımcılar ve geliştiriciler için robot programlamaya dair workshoplar düzenlendi. Katılımcılara SKD’i (yazılım geliştirme kiti) de nasıl kullanacaklarını anlattılar, böylece yazılımcılar Jibo robota istedikleri özellikleri ekleyebilecekler. Bu da robot geliştirmeyi bir sonraki aşamaya taşımış oluyor.

Robotlardan sonra 3. günün en ilginç etkinliği Google’dan geldi. Google Alphabet’ten Chris Urmson’ın “sürücüsüz otomobil – self driving car” projesindeki gelişmeleri anlattığı konuşmasında 3 yıl içinde bu arabaların pazarda olacağını belirtti. Fiyatının ise erişilmez olmayacağını, aslında arabanın mekanik düzeninin çok pahalı olmadığı belirtildi. Google aslında araba üretim işine girmediğini sadece sürücüsüz otomobiller için bir platform yarattığını ve otomobil üreticileri ile partnerlik yapmak istediğini belirtti.

3.günün diğer önemli bir konuşması Hyperloop’tan geldi. SXSW boyunca ulaşımda gelinen son nokta oldukça karşımıza çıkan konulardan biriydi ve Hyperloop bunu bir üst seviyeye taşıyarak geliştirdikleri – üst düzey hızlı ulaşım – teknolojisini anlattı. Tesla’nın CEO’su Elon Musk ve ekibi tarafından geliştirilen projede, sürtünme ve hava direnci en aza indirilerek bir tünel içinden metrodan çok daha hızlı bir şekilde ulaşım mümkün olabiliyor.

Projenin ilk etapta Los Angeles ve San Francisco arasında yer alacağı ve 2020’de ilk rotanın tamamlanmış olacağı belirtildi. Bilet fiyatlarının ise ulaşım şehir içinde yapıldığı taktirde metrodan daha ucuz olacağı açıklandı.

SXSW 2016’da “yemek” bu sene öne çıkan konulardan ve SouthBites adı altında bir çok etkinlik ve panelle bu konu derinlemesine işlenmiş.  Ünlü şef ve televizyon programcısı Anthony Bourdain de bu konu kapsamında bir panelde yer aldı. Kendisini dinlemek içini 45 dakika sırada bekledik. Yeni online projesi http://roadsandkingdoms.com’ından bahseden Bourdain, içerik üzerine konuşan diğer konuşmacılar gibi, ana fokusun nisch ve gerçek hikayeler üzerine olması gerektiğini belirtti. Konuların derinlenmesine incelenmesini anlatırken artık kimsenin en iyi otel veya restoran listeleri ile ilgilenmediğini anlattı. Örneğin, Beyrut’taki bir falafel büfesi başlı başına bir konu olabiliyor ya da agavdan üretilen geleneksel Raicilla içkisinin Meksika’da tam olarak nereden geldiğini araştıran içerikler çok daha fazla ilgi çekebiliyor.

4.GÜN

4.günün yıldızı son Star Wars ve Lost gibi yapımların yönetmeni JJ Abrams’tı. Konuşmanın ana fokusu teknolojinin nasıl film yapımcılığını demokratize ettiği üzerineydi. Yönetmen Andrew Jarecki’nin de olduğu panelde, Jarecki Snapchat ile iMovie arası özelliklere sahip olan, basit kısa videolar hazırlayıp kolayca editlenmesine olanak veren Knowme app’ini tanıttı.

Festivalde yoğun olarak karşımıza çıkan diğer bir trend VR – virtual reality teknolojileriydi, adım başı bir VR şirketinin headset’i ile karşılaştık ve bir çok oturum VR headset’lerini markaların nasıl kullandığı ile alakalıydı. Örneğin turizm sektörü 360 derece videolar ile kullanıcılara seyahat deneyimini gitmeden yaşatmak istiyorlar ve Lufthansa, Qantas Havayolları gibi firmalar buna çoktan başlamış durumdalar.

Markaların ortak kanısı VR deneyimi etkili yalnız Google Cardboard haricinde henüz geniş bir kesime erişemiyorlar. İleride, popüler olan her yeni cihaz gibi fiyatlarının düşmesi ile beraber yaygınlaşması bekleniyor.

Aynı gün “Virtual Reality” de 360 derece hikaye anlatımı üzerine bir panel gerçekleşti. Bu oturuma Google VR App, SubVRsive VR prodüksiyon şirketi, GoPro, Story Up Studios VR yapım şirketleri katıldı. VR Videolar doğal olarak çok daha uzun süreler izleniyor ve şu anda ortalama bir VR videosunun izlenme süresi 8 dakika. NYTimes gibi yayıncılar da VR işine girmiş durumdalar ve hikaye anlatıcılığını buraya taşımaktalar. VR’da hangi hikayelerin daha iyi etkili ile ilgili olarak konuşmacılar müzik, aksiyon sporları, habercilik, eğitim, komedi, oyun trailer’ları, seyahat videolarını belirttiler. Bugüne kadar en çok izlenen 360 video Clash of Clans’ın oyun fragmanı.

Ek olarak 360 videolar için yeni analitik araçların geliştirildiği, böylece kullanıcıların nereye baktığının tespit edilebileceği vurgulandı. İnsanların en çok hangi kanallarda VR izlediği soruna verilen cevap ise;  YouTube, ShrimpEyes.com, littlstar.com VR’da içerik oluşturma haricinde reklam seçenekleri ile ilgili olarak General Electric’in daha önce yaptığı reklam çalışmaları var ve Google CardBoard’da pre roll video çalışmaları çıkılabiliyor.

4.günün devamında Wired editörü Kevin Kelly’nin önümüzdeki trendlerle ilgili yaptığı konuşmada 3 ana konuya dikkat çekti; yapay zeka, sanal gerçeklik ve izleme. Konuşmanın tamamnı aşağıdaki videoda bulabilirsiniz.

5.GÜN

5.gününün ana konuşmacılarından biri Andy Puddicombe’du. Hayatına bir Budist olarak devam ederken en iyi bildiği şeyi – meditasyon – insanlara öğretmeye karar verip Headspace’i kuran Puddicombe, konuşmasında mutluluğa ulaşmayı nasıl kolaylaştırabileceğimizin yöntemlerini anlattı ve kısa bir toplu meditasyon seansı düzenledi.

SXSW Interactive Trade Show’da ise Japon ve Güney Kore’nin geliştirdiği ürün ve teknolojiler  diğer ülkelere fark atacak nitelikteydi. Özellikle robotlar, yapay zeka, sanal gerçeklik, mobil uygulamalar ve dijital eğlence konularında  Avrupa ve Amerika’dan oldukça önde oldukları kolayca farkediliyordu.

Detaylı bilgi için Vivaki Digital Senior Supervisor – Burcu Arıkan’a e-mail (burcu.arikan@vivakiturkey.com) veya telefonla (+90 212 315 9999) ulaşabilirsiniz.

Business Intelligence

Starcom Mediavest Group Business Intelligence, data analizi ve tüketici içgörüsü alanlarında hizmet veren SMG birimidir. Reklam yatırımıyla elde edilen değerin ölçülmesi ve maksimize edilmesini amaçlar.

Top